Om ervoor te zorgen dat deze site correct werkt, en om de site te evalueren en verbeteren, gebruiken we cookies. Door onze site te gebruiken, accepteert u onze Cookie verklaring.

Cocreatieve schooltrajecten

Deze Erfgoeddag is ook het ideale moment om met verschillende secundaire scholen aan de slag te gaan. Dit doen we in samewerking met SOM (Samen Onderwijs Maken), dienst onderwijs en Slimerfgoed. Met deze scholen worden er momenteel cocreatieve schooltrajecten uitgewerkt, die ook na Erfgoeddag doorlopen:

  • Met het splinternieuwe gebouw als aanleiding doet het Paridaensinstituut de leerlingen via erfgoed nadenken over de identiteit van hun school. Derdejaars maken in de lessen Maatschappelijke Economische Artistieke Vorming podcasts, bouwen een escape room en creëren raamdecoratie waarin de rijke schoolgeschiedenis tot leven komt.

  • Sint-Albertuscollege Haasrode werkt met OKAN-klassen rond interculturaliteit en immaterieel erfgoed.

  • De leerlingen uit 1B van GO! campus Redingenhof proeven hoe hun voorgangers les volgden in het toenmalige R.I.T.O in het huidige Tweebronnengebouw.

  • En in het Draaideurproject van Sint-Pieterscollege gaan leerlingen zelf aan de slag om via archiefonderzoek en een interview van enkele getuigen het verleden van maakleerplek in de voormalige Molens van Orshoven in beeld te brengen.
Info
E-mail
erfgoedcel@leuven.be
Partners
in samenwerking met SOM, dienst onderwijs Cultureel Erfgoed annuntiaten Heverlee, en de scholen Paridaens, Redingenhof, SALCO, Heilig Hart Heverlee
Terug naar boven